Excursies en schoolreisjes

EXCURSIES

N.a.v. de verschillende projecten worden passende excursies gemaakt om ook in de praktijk te leren. Zo maken de kinderen elk schooljaar meerdere uitstapjes. Meestal aansluitend bij het thema. Maar ook werken wij veel samen met het IVN natuurcentrum waarbij we een uitstapje doen gericht op de natuur.

Ook worden uitstapjes gemaakt naar sportevenementen, theater- en muziekvoorstellingen.

SCHOOLREISJES

In de laatste maanden van het schooljaar maken de kinderen schoolreisjes. Voor de onderbouw zijn dat meestal uitstapjes dicht bij huis. Naar gelang de weersomstandigheden zijn dit uitstapjes naar het strand, het bos, de hei of een grote buitenspeeltuin.

De kinderen in Hilversum maken hun schoolreisje naar Noverosa, het jeugdconferentieoord van het Rozenkruis, gelegen op de Veluwe aan een bos en een zandverstuiving met een groot speelterrein. Andere uitstapjes doen ze in het kader van projecten.

SCHOOLKAMP

Groep 5 t/m 8 gaat elk jaar drie dagen (twee overnachtingen) op schoolkamp naar Noverosa, het jeugdconferentieoord van het Rozenkruis, gelegen op de Veluwe (zie het kopje ‘Het huidige Rozenkruis’). Noverosa heeft een accommodatie voor circa 200 kinderen, maar tijdens het schoolkamp is het streven om te kamperen op het bosachtige terrein bij de naastgelegen zandverstuiving. De kinderen van groep 5/6 hebben één overnachting en de kinderen van groep 7/8 blijven twee nachten. Een groot aantal ouders ondersteunt met het voorbereiden van spellen, koken en begeleiden. Ook vinden er uitstapjes in de buurt plaats als Ezelrijden, of een klimbos Groep 7/8 gaat ook naar een leuk pretpark.